Tuesday, November 16, 2010

Bebas Palestin

Assalamualaikum..

Umat Islam seluruh dunia bakal menyambut Aidil Adha..apa khabar saudara-saudara kita di Palestin, Iraq, Afghanistan, Jogjakarta dan lain-lain...jangan kita lupakan mereka di sana yang berada dalam kesulitan dan kesusahan...sentiasalah mendoakan mereka di sana dan jadilah kita hamba yang sentiasa bersyukur atas setiap nikmat yang Allah kurniakan..

Jadi..Aidil Adha pada kali ni merupakan kali pertama saya sambut raya di perantauan iaitu di Toronto Tronoh..dek kerana minggu final exam..tak dapat nak balik rumah..apa2 pun kami di sini tak ketinggalan meraikan Aidil Adha..esok (17 Nov) solat raya di masjid An-Nur akan bermula pada pukul 8 pagi dan korban akan dibuat pada hari berikutnya iaitu pada 18 Nov..tak sabo nk join..leh tolong masak2..kaum Adam tolong lapah daging korban dan bahagi2kan daging korban tersebut..


Bagi mengingati saudara-saudara kita di Palestin..jom tonton video di bawah ni.. dengan tema lagu "Bebas Palestin" yang dinyanyikan oleh gabungan beberapa kumpulan nasyid tanah air iaitu Rabbani, Inteam, Saujana dan Nowseeheart.Jom kita hayati!



~SALAM AIDIL ADHA~

2 comments:

wardatuljannah said...

salam..
syukran atas peringatan ini zatil..
:-)

wardatuljannah said...

salam..
syukran atas peringatan ini zatil..
:-)