Monday, May 2, 2011

Kasih Ibu Membawa Ke Syurga,Kasih Ayah Sepanjang Masa

Assalamualaikum wbt..


Alhamdulillah, rasa rindu terubat bila mak dan abah datang melawat di UTP…


“Mak, Nur tak balik cuti sem seminggu ni..”


“Kenapa?”


“Nur jadi fasi MAS(Minggu Aluan Siswa)…”


“Xpelah, nanti mak datang hari Ahad ni…”


Allah je yang tahu betapa gembira+terharu dan pelbagai perasaan saya bila mak cakap mcm tu(sbnrnya kami ber’gtalk’...huhu).


Macam2 mak bawa…rendang…nasi himpit..tart blueberry…nyam3..


Syukran mak dan abah! Susah payah datang dari jauh semata-mata nak bagi semangat kat anak mak sorang ni..Selesai kat UTP, mak ngan abah kata nak pergi UIA PJ, nk g tgk Aina..Subhanallah..besarnya pengorbanan mak ngan abah.Sanggup memandu jauh2 semata-mata nak pergi lawat anak-anak mereka. Sedih dan sayu bila melihat wajah mak dan abah meninggalkan perkarangan hostel..Adam dalam kereta menangis sebab saya tak ikut sekali..tapi air mata ditahan..takmo nangis depan mak ngan abah..Balik bilik trus menangis,kenangkan betapa besar dan menggunungnya pengorbanan mak ngan abah kat anak2, sambil hantar mesej jiwang kat mak ngan abah..huhu(saya seorang yg tak pandai mempamerkan kasih sayang..jadi terpaksa guna sms nk luahkan)hanya Allah yang mampu membalas jasa kalian…



Aku Merinduimu


9 comments:

bintunQamar said...

such a lovely post!
Allahu ma'assobirin. :)

Hatiku Bermunajat said...

Alhamdulillah, hargai meraka semasa masih ada (^_^)..

intan.maisarah said...

:)

saya balik ipoh

10.5 ni


seronoknyaa~

nor 'adilah habsirun said...

sebak ble bace entry ni..=(

Adam Meerza said...

Setiap ibu bapa hanya ada anak-anak,harta yang tidak ternilai harganya.

Adam Meerza said...

Mak can drive to any places as long as abah is next to me, even though abah is zzzzz along the way.

NURILHAM said...

sweetnyerr mak!may Allah bless both of u..luv both u very much!!!!

Unknown said...

Nice

Unknown said...

Nice