Friday, March 19, 2010

Sanah Helwa Ummi!

Alhamdulillah tanggal 19 Mac 2010 emak dah mencecah umur 47 tahun mengikut kalendar Masihi..takpe2 muda lagi...huehehe..

Jadi entri ni khas buat my lovely mother..u r the best mother in the world!each one of us would say this right?of course because we only have one mother..tetibe lak rasa nk speaking..tgh praktis ni..nnt pak ngah yg dah dekat 20 tahun kat US tu nak balik Malaysia tak lama lagi..haha..

Syukur ke hadrat Ilahi kerana kasih sayangNya dilimpahkan melalui emak dan abah. Selama 20 tahun emak telah bersusah payah demi anakmu ini. Nur kagum ngan mak..Mak seorang ibu yang kuat, gagah, tabah dan perkasa..kui3..sebab pe?sebab Mak mampu besarkan 11 orang anak-anak mak..Mak tak pernah mengeluh walaupun kami tau kami ni nakal..Kami selalu bikin kepala mak pusing dengan kerenah kami...Tak dapat bayangkan ,mcm mana mak jaga kami masa kami semua kecik2...bile tgk citer Cheaper by The Dozen teringat kat keluarga sendiri..tapi sib baik ktorg tak dasat mcm tu...haha..

Terima kasih mak kerana menjaga kami dengan penuh kasih sayang...tak mampu kami balas jasa mak di dunia ni...hanya Allah yang mampu membalasnya...ada orang pernah kata, seorang ibu mampu menjaga sepuluh orang anak, tetapi sepuluh orang anak belum tentu mampu menjaga seorang ibu..nauzubillah..mungkin ni nak kaitkan dengan anak2 yang hantar mak ayah dorang kat rumah kebajikan orang tua sebab tak mampu nak jaga...astaghfirullah al azim...sampai hati dorang..masa kecik kita nangis..mak pujuk..kita demam mak berjaga malam tak tidur..kita terberak mak cuci...kita merengek2 nak itu nak ini..mak belikan...dan yang paling penting mak lah yang mengandungkan kita 9 bulan 10 hari...bawa kita ke hulu ke hilir sepanjang tempoh tu..kemudian bertarung nyawa melahirkan kita ke dunia...tapi apakah itu kesudahan seorang ibu tua?di rumah kebajikan orang tua???

Mak...kau masih cantiik seperti dulu(nyanyi cam lagu flop poppy..haha)..ish merepek je...ce serius sikit.tapi betul la mak masih cantik dan mak sentiasa cantik di hati Nur..huhu..terima kasih skali lagi mak sebab selalu bagi semangat kat Nur masa Nur tgh down..sentiasa sokong setiap keputusan Nur (selagi tak melampau batas la..huhu) dan macam2 lagi pengorbanan mak bukan saja kat Nur tapi kat adik berasik yang lain gak...nak nyanyi sikitla (you raise me up, so i can stand on mountains..bla33..sambung sendiri la ea..haha)

Akhir kata, moga Allah melimpahkan rahmatNya dan mengurniakan taufiq hidayahNya kat mak...Nur sayang mak!not only me but we love u Mum!My Mum Is Amazing!hehe..


Mak dan abah bersama 6 orang hero mereka..haha

4 comments:

caliph said...

haha nur tak tahan betulentri, tergelak kite baca,mak n abah baca mesti lagi tergelak(dh terbayang dh ni), ya moga memberkati mak dan abah dan dipanjangkan umur dgn amal kebajikan dan amal ibadat..ameen ya rabb...

caliph said...

*moga Allah memberkati..silap daa:P

nurilham7 said...

hihi ct u takda kat umah..
cam bese la sambut besday..
siap bg surprise kat mak..
haha lawaknyer..

caliph said...

nur, what suprise????????
cepat bagitau kite!
ala, tak bestnya kita tak de:(