Tuesday, September 29, 2009

Habis Sudah Raya Bagiku...

29 September 2009, merupakan pengakhiran cuti raya saya…Saya sampai di UTP lebih kurang pukul 1.45 petang dengan menaiki kereta yang saya pandu sendiri..eh apa plak..mana ada lesen..sepupu saya lah yang bawa kete..saya duk kat belakang ‘syahid’…huahaha..

Kalau selalu blok asrama saya sunyi je, tapi hari ni masa saya kat dalam bilik dengar la bunyi kecoh2 kat luar..Suara orang cakap2 dalam bahasa yang saya tak faham..Rupenyer ada pelajar international baru masuk..Kalau sebelum ni 3 bilik depan bilik saya jin yang duduk, sekarang jin tu terpaksa merempat sebab dah ada orang lain lak masuk bilik tu..haha…Depan bilik saya, pelajar dari Thailand..saya tak sempat lagi nak menyembang ngan dia..Nak jadikan citer, masa tu saya baru nak masuk bilik air, tetiba ada suara memanggil saya dengan sopan santun sekali(pelajar baru).


Pelajar baru:miss…miss..

Saya:Aik budak tu panggil aku ke?Mestilah aku..dah takda orang lain dalam bilik air nih..(cakap dalam hati)..

Saya pun pergilah kat budak tu sambil menghadiahkan senyuman yang manis..

Saya: Yes, can I help you?(perghh skema ayat..haha)

Pelajar baru: Err can you give me duster..to wipe the floor..(sambil tangan dia buat gaya orang tgh lap lantai)..

Saya pula fenin2 lalat kejap..budak ni nak feather duster ke ape..tp tu gunanya nak buang habuk apa plak kaitan nak bersihkan lantai plak…Jadi saya ngan selambernya cakap balik..

Saya: Do you mean broom?

Pelajar baru: No..no..I want duster to clean the floor..it’s very dirty..

Laa budak ni nak mop rupenyer..cakap la siang2..

Saya:Owh..do you mean mop?You want to mop the floor rite?

Pelajar baru: Ahh..yes..yes..mop..

Saya: Err actually I don’t have mop..but I have small towel..is it ok?

Pelajar baru: Oh it’s ok…


Saya pun bawa la budak tu pegi bilik ambil tuala kecil bagi kat dia ..tuala tu memang digunakan lap2 lantai pun..


Malam tu sempat la sembang ngan dia. Rupa2nya dia dari Uzbekistan. Waa macam2 bangsa duk satu blok ngan saya..Lepas ni boleh saya blaja bahase depa..huhu


Malam tu jugak, pukul 10 lebih masa saya sedang syok menjahit..tetiba takda letrik…Sejurus lepas takda letrik..mula lah budak2 laki buat hal main mercun..Dah la saya ni memang anti mercun…menggelegak je badan ni..rasa nak amik mercun2 tu..bakar sekali gus..memekak je malam2..lepas tu buat bising jerit2 berbalas2 dari V2 ke V4…Dah la blok saya berdekatan ngan blok brothers…adoi agaknye mcm ni la perangai budak2 yang terlampau ‘bijak’…xdapek den nak nolong…

Ps: Sebenarnya tak da pa pe pun nak sampaikan..saja je nak bercerita kisah dongeng kat blog nih…haha..Kesian korang telah membuang masa baca entri ni..Sori ea..apa2 pun sempena hari raya ni saya mohon maaf…Malim anak Pak Lebai,Goodbai…

3 comments:

freakerz said...

1st : Selamat Hari Raya..

2nd : Lama tol cuti smpai hari selasa??..

3rd : biasa la mercun tu..dulu macam tak biasa dengr jer kat ABC cmane kan..haha..

4th : ....

nurilham7 said...

to izwan:

1st: Salam Aidilfitri kembali...

2nd:Lama ke..korang kat uia cuti lg lama kot..dekat 2 minggu kn?kami sehari b4 raya baru balik umah..

3rd:ABC jauh skit ngn ZC..tp kat sini dekat giler ngn hostel brothers..so kuat la bunyi meletupnyer kalo dorang main mercun..

4th:...(^_^)

Hannan said...

mlm tu berdesing telinga smpi ke pagi..ade org baling mercun dari tingkat atas ke bwh..sian la org kt bwh ni..huhuhu..bkn calang2 mercun..tersentak seketika..hahaha..