Friday, February 26, 2010

TomYam sempena Maulidur Rasul

Assalamualaikum wbt..


Alhamdulillah di UTP ni ada buat sedikit sambutan Maulidur Rasul..bermula dengan qiamullail beramai2 di masjid An-Nur, selepas solat Subuh, pengisian dari Ust Dawi Cahyono merangkap Imam 1 Masjid An-Nur, bacaan al-mathurat dan alunan Qasidah..ramai juga yang hadir walaupun tak ramai...do u get what i mean?



Balik dari masjid tu, saya dan housemates yg tibe2 rajin plak hari tu cadang nk masak tomyam..kalo tak nk masak hari Ahad nnt...ketua chef nye Chef Wani dan dibantu dua orang pembantu chef iaitu Chef Ain dan Chef Zatil..haha..masak tomyam pun sampai 3 org..bese la lg ramai lg cepat siap masaknya..resepi ikut resepi ketua chef la semestinya..


Apapun let the pictures do the talking.I'm very lazy to type..hehe


Galeri Tomyam


Mula2 kene ada ayam..ni bahan paling penting..kalo guna ikan kang jadi TomKan plak.
tp jgn lupe sembelih dulu..


Oke ni yg dah siap sembelih n dicuci..


bahan2 sampingan..suke hati la ngkome nk letak ape..
janji halal..


sayur2an yang baik utk kesihatan..


tak lupe gak letak cendawan..
jgn korang letak cendawan beracun dah la..


serai n kubis


cawan pun jadi la nk ketuk serai..ate lesung batu xda..


ni tak jadi lagi...sabor dulu..


tu dia tomyam yg dimasak oleh chef wani..sodap2 tak sodap lain
cite...janji den konyang..



p/s: jangan lupe sentiasa berselawat ke atas junjungan besar Rasulullah SAW...bukan setakat masa Maulidur Rasul je tapi setiap masa..


wassalam..


3 comments:

Future Murabbi said...

tomkan?
haha..

cawan ganti lengsung?
kalau kitorang dulu, xde lesung,
pakai kasut tumit tinggi I..
lgi canggih dan mnambahkan khasiat tau.

nurilham7 said...

kasut tumit tinggi???
abis la tak jadi masakan..
haha..ngan kasut2 skali korang masak..

caliph said...

sedapnyay tomyam, my favourite..ad2 je ko ni nur, tomkan plak eh,huhu