Saturday, July 4, 2009

Perjuangan Tidak Berakhir...

Assalamualaikum wbt...

Buat sahabat2 yang bakal mendaftarkan diri di UIA Kuantan mahupun UIA Gombak saya ucapkan selamat menjalani hidup sebagai 'junior' semula..bersedialah untuk di'ragging' masa ta'aruf week nanti..cewah tak de la...rileks lah..'senpai' semua baik-baik belaka kan2...dorang semua dah tak sabar tunggu korang masuk. Tak caye nnt korang tengoklah, masa sampai kat uia ada yang tunggu korang kat pintu pagar utama tu. Dia nak sambut korang, pastu lambung tinggi2 sampai ke ISS pastu sempat plak jumpa ngan angkasawan kat ISS tu..kekeke..

Oh UIA, di sini lah segalanya bermula. Tempat di mana saya menerima tarbiyyah, mengenal jemaah dan sebagainya. Kalau dulu memang jahil sangat. Tak pernah tau pun jemaah tu apa. Lihatlah betapa jahilnya saya dahulu. Alhamdulillah perancangan Allah cukup cantik buat saya. Allah tempatkan saya di UIA dan di sini saya belajar macam2. Bukan sahaja ilmu duniawi tetapi juga ukhrawi. UIA yang sememangnya kaya dengan majlis ilmu. Kadang2 satu malam tu sampai 2-3 majlis ilmu. Sampai tak tau nak pergi mana satu. Kalau boleh nak pergi semua sekali tapi nak buat macam mana saya ni ada satu je. Kena jugak lah memilih. Ala macam orang Jawa kata, "life is about choice"...haa betul ke? Saper Jawa kat sini, tolong betulkan kalau salah. Bagusnya UIA ni sebab ada pelbagai jemaah kat sini...nak sebut tak satu2? he3...xpe lah korang pun tau...Sebab ada pelbagai..korang boleh pilih mana satu yang sesuai ngan korang cara pembawakannya. Tiada paksaan nak pilih. Yang penting masing-masing membawa satu matlamat yang sama iaitu amar makruf nahi mungkar. Kalau rasa mampu memberi banyak sumbangan terhadap Islam dengan melibatkan dengan jemaah A, maka teruskan lah...dan jika rasa mampu sumbangkan banyak kepada Islam melalui jemaah B, maka teruskanlah...dan seterusnya....Sesungguhnya setiap jemaah tu ada kelebihan masing-masing dan saling melengkapi antara satu sama lain. Jadi janganlah kita mengatakan kita yang terbaik dan yang lain tu tak baik.Oke?

Apa2 pun saya pasti akan merindui UIA...saya pasti akan merindui suasana islamik di UIA. Nak pakai tudung labuh kat dalam UIA tak payah nak rasa janggal atau pelik. Namun, saya terpaksa meninggalkan bumi UIA. Tapi ini tidak bermakna perjuangan saya terhenti di sini sahaja. InsyaAllah saya akan teruskan di sana. Sahabat2 doakan lah agar saya terus kuat, tabah dan istiqamah di jalan Allah. Cabaran di sana lebih besar jika nak di bandingkan dengan situasi di UIA. Mungkin kerana kelemahan diri saya sendiri. Jadi saya memerlukan sahabat semua untuk memberi kekuatan kepada saya. Ya Allah berikanlah kekutan kepada saya melalui sahabat2 seperjuangan saya ini. Sahabat2 doakan lah saya ye.

Semoga ukhuwah di antara kita terus utuh kerana Allah. Di jalan dakwah ini kita bertemu dan semoga di atas jalan dakwah ini juga kita akan berpisah kelak. Saya merayu sahabat semua untuk menegur saya kalau2 nampak saya macam nak terpesong je...nauzubillah min zalik...sentiasa ingatkan saya dengan azab Ilahi agar saya sedar dunia ini hanya tempat persinggahan. Selamat bermujahadah sahabat2ku...



17 comments:

MATH STUDENT said...

zatil sambung blaja kat mne?

Najaf_IDASA_JB said...

waa serius sedih33+33+33=99....
tp i've to be happy for u...huhu..
slmt meneruskan hidup baru di sana...
slmt teruskan p'juangan di sana..

NUR ZATIL ILHAM KAMARUDDIN said...

to kak fizah:
insyaAllah sambung di utp..

to iba:
zatil pun sedih sbnrny..
iba...doakan zatil kuat di sana...
risau jugak bila fikir2 balik...
mngkn ni ujian Allah buat zatil..

MATH STUDENT said...

wa x sangkanye..senyap2 nak pindah..btw,tahniah!
amik kos ape?

NUR ZATIL ILHAM KAMARUDDIN said...

mechanical engineering..hu3..

MATH STUDENT said...

huyyoo..selamat berjaya akak doakan

AdHwA' sYaFaaH said...

kak zatil..!! pgi tdi kan si afifah tu menangis..huhu..pastu trus xnak wat keje..dia masuk bilik (skit perut katenyehh..) haha..pastu wktu makan dia nangis lgi ble tringat k.zatil..smpai dia tumpahkan 1 pinggan nasi yg BESAR..sdih btul nmpknyee..sob..sob..=(

AdHwA' sYaFaaH said...

dan skrg..4.55 pm..dia menangis lgi..haha..(sambil2 lihat bl0g k.zatil)...hujan turun bagai air mata..
ehh air mata mencurah bgai hujan

Najaf_IDASA_JB said...

kurang asam btl la bdk ni...
org nangis skit2 ja..diamlah budak..
org xbuat keja sbb sakit perut btl2 la...
nasi tu x sengaja...xde kaitan.
kamu cerita bkn buat pe..
jgn fkr bkn2 zatil...
i teringt kt u je sbb x layan u baik2 tym kenduri hr tu...
wlpn u kata xpa, i tetap rsa bersalah smpai bila2...

Najaf_IDASA_JB said...

to zatil, u jgn la sedih2 mcm i..huhu...u r selected to be there to contribute anything u can there..di UIA, insyaAllah kami ada.. Janganlah kau lemah... Teruskan perjuangan...nnt i cari lagu untuk dedikasikan kat u...

NUR ZATIL ILHAM KAMARUDDIN said...

to syafaah:ish budak ni tak abis2 nk kene kan iba...kesian cik iba..

to iba: kalau iba sedih, zatil lg sedih....dah2 la tu pikir pasal knduri ri tu...tak penah ambil hati pun...dah anggap mcm family sndr tu yg tak kisah...iba tak yah la cari lg utk zatil tp compose la sndr utk zatil....kekeke

caliph said...

insyaAllah ad jogoh jumpa lagi nnt..

doakan nur@zatil terus berada di jalanNya..

nur i pun tak sngka u nak g UTP...uwaaaaaaaaaaaaa


cam tak caya je..isk3...

Hanna said...

salamualaik... zatil, time kasih sudi kawan ngan ana ye... di mana pun zatil insyallah, ukhwah fillah abadan abada. jgn lupa kami kat kuantan tau...

da_freakerz said...

salam.. pergh..agak popular entri nie..ramai tol komen..tapi sume pmpuan,segan nie..tumpang lalu..huhu..

be4 that, cangra8 !!.. mechanical..best tu.. pure mechanical ke @ ada spesifik lain??..

nanti leh r bagi info tentang kos engineering untuk wat master kat utp ye..

innii said...

da_freakerz mmg suker myelit a.k.a meyibuk..hahahha..

zatil!!!!!!!huwa!!!!!!!zatil x dtg multaqa'!!!!!!!!sedih!!!!!!!

Nor Atiqah Abd Talib said...

kek mano pun zatil berada.. ingatla negeri sembilan ye.. hu3..
akk pg sukan taski baru ni, ade yg tanyekan zatil n ct..adik2 grup korg kt ILP haritu..dorg komiti gak..
kuatkn semangat zatil! Semoga terus istiqamah dlm membuat kebaikan..
Hidup Biar Berjasa, walau di mana kamu berada..
bile2 cuti bagitau la,blh bt BBQ utk zatill..khas tajaan PPINS.. hehe

Tautan Hati said...

salam zatil...xsempat nak jumpa..akak p bilik k.ira ri2..ada nama zatil lg kat luar..siap masuk bilk zatil lg..huhu..tp orgnya nggak ada..gudluck zatil..jgn sedih2..akak tau zatil kuat kan..ini perancangan Allah 2k zatil yang sudah pastinya MAHA HEBAT...kalu sedih2 tu,ingatlah kami kat cni...huuuuuuuuu