Saturday, July 11, 2009

Sapo Lagi Nak Tag Se Lepas Ni...

Assalamualaikum wbt..

Untuk post kali ni, saya nak jawab tag dari Kak Tiqah..Sobonar ea dah lamo dio tag se..dio nak se jawab sebelum poie utp..jadi esok se nak poie utp..tu yang hari ni se jawab..haha tak reti nak cakap longhat nogori..Buat makluman semua saya sebenarnya memang orang nogori tapi sebelum ni bermastautin di Perak selama 10 tahun. Jadi kalau saya bercampur dengan orang nogori akan jelas la loghat2 Perak saya yang dah semakin pudar sekarang ni sebab dah menetap di negeri asal saya balik..k la sudah la tu..kita teruskan ke tag yang telah Kak Tiqah bebankan ke atas saya...kekekke..bunyi macam terpaksa jawab je..


1. Do you think you are hot?
Ramai gak yang kata saya ni hot..hot..hot..hotak hang...haha

2.Upload your favourite picture.

Belakang dari kiri:'Amru,Anas,Uwais
Depan dari kiri:Dzakwan,Abah,Mak,Adam,Aiman

3. Why do you like that picture?
Suka tengok gaya mereka yang pelbagai..amru dgn gaya selamber dia..anas plak yang memang suka senyum lebar...uwais macam artis nasyid...dzakwan gaya blurr2..aiman plak duduk macam orang nak bersanding..haha

4. When was the last time you ate pizza?
Bila ek..jap nak ingat..hilang ingatan jap..bulan lepas kot..masa tu keluar dengan kawan2 baik saya masa zaman sekolah dan sampai sekarang masih lagi rapat dengan diorang..


5. The last song you listened to?
Bisikan Malam-UNIC.. Lagu background blog kak tiqah..mula2 pelik gak mana datang lagu ni...tak da la plak se bukak music player..


7. What name would you prefer besides this?
Yang ni tak paham..tetiba plak tanya..soalan no 6 dah hilang kak tiqah makan..haha

Tag 5 people..
1)Tun Mahathir
2)Tun Abdullah
3)Datuk Najib
4)Tan Sri Muhyiddin
5)Rosmah Mansor
ps:kawan2 kalau kome rajin jawab tag teman ni..sila2 lah..kalau rasa tak banyak masa sebab banyak lagi hal negara nak diuruskan..tambah2 dengan perasmian tu lah..perasmian ni lah..sampai hari2 keluar suratkhabar tak pe lah..tak yah jawab...jawab dalam hati je..teman tau kome sibuk...ye la orang besar2 ni..kome mana ada masa nak ingat kawan kome yang sorang ni..tak pe rakyat lagi penting..



8. Who is No.1?
Uishh sapo tak kenal dengan Mantan PM Malaysia ni..tabik spring la ngan Che Det..suka tengok Che Det dengan isteri dia.. bahagia je...

9. No.3 is having relationship with?
Wahh bahaye2...soalan ni sungguh mencabar minda...malas lah nak jawab..yang saya tau dia ada hubungan dengan wanita yang merupakan bini dia..haha...selain tu boleh la tanya empunya badan tu sendiri..

10. Say something about No 5.
Huh yang ni hari2 keluar paper..kalo tak cayer...cuba tengok suratkhabar utusan muka surat 2...memang tu dah cop awal2 dah tempat dia...hari2 ada je dalam paper...penat mata den ni tengok muka dia je..bila lagi muka den nak masuk paper plak..haha

11. How about No. 4?
Haa yang ni pu orang besar gak..tapi saya tak baper faham dengan pendirian dia pasal PPSMI..dulu kemain sokong PPSMI..tapi hari tu tetiba lak kata wajar PPSMI dimansuhkan..macam nak tergelak pun ada..tapi tak pe lah..baguih2..keputusan yang bijak telah dibuat dengan memansuhkan PPSMI...

12. Who is No. 2?
Antara 5 orang yang saya tag...yang ni saya paling suka..dia ni pun Mantan PM Malaysia gak lepas Che Det..seorang yang berjiwa lembut..bagusnya dia ni..masa jadi PM dia mampu jadi imam kat masjid mengetuai jemah solat...tapi kawan saya yang no.3 tu ntah bila nak jadi imam...nanti lah saya cakap ngan dia...jang bilo ekau nak jadi imam untuk solat jemaah kat masjid..sumo rakyat2 ekau dah ternanti-nanti tu..

1 comments:

dayah said...

wah.....kawan2 kamu semuanya berpangkat datuk datin...bila lak kamu nk jdi mcm dorang tuuuuu